Virtuální katalogy
Velcí prodejci disponují tištěnými katalogy svých produktů. Mnohdy jsou tyto katalogy umístěny na webových stránkách prodejce jako jeden velký soubor formátu PDF. Bohužel si většina prodejců neuvědomuje, jak potenciál PDF souboru efektivně využít.
Existují webové služby, které umožní transformovat klasický PDF do interaktivního katalogu, kterým se dá pohodlně listovat přímo ve webovém prohlížeči. Listovací virtuální katalog (viz obrázek níže) je pro mnoho zákazníků velmi atraktivním doplňkem webové stránky. Díky možnosti vkládání hypertextových odkazů do PDF souborů, lze katalog propojit přímo s elektronickým obchodem.
Tvorbou virtuálních katalogů se zabývá např. webová služba E-letáky.cz
Propojení se sociálními sítěmi
Integrace sociálních sítí do internetového obchodu je velmi přínosným prvkem, který může získat nové zákazníky např. z Facebooku nebo z profesní sítě LinkedIn. Většinou se do elektronických obchodů, aukcí či slevomatů vkládají tlačítka pro sdílení konkrétního zboží pomocí sociální sítě.
Další využití sociálních sítí v elektronickém byznysu spočívá ve vytvoření vlastní stránky přímo v rámci Facebooku. Pokud bude mít e-shop Facebookovou stránku, lze získávat fanoušky a dostávat tak e-shop více do povědomí.
Pokud provozovatel propojí svoji e-byznys aplikaci s Facebookem, může poskytnout návštěvníkům této aplikace přihlášení pomocí Facebooku (pouze v případě, že návštěvník má vlastní účet na této sociální síti). Návštěvník se přihlásí pomocí sociální sítě a odpadá pro něj nutnost registrace před nákupem.
Návrh a úpravu Facebookových stránek provadí např. Jan Rybařík – webdesignér
Open ID
OpenID by se dalo nazvat jako internetový občanský průkaz. U poskytovatele mají uživatelé uživatelské jméno s heslem, ke kterému mají uloženy osobní informace. Při přihlášení na službu třetí strany se pak uživatel může rozhodnout, které z osobních informací službě pošle – libovolně vybere, případně si pro novou službu založí novou sadu informací (profil). Hlavní výhody pak jsou, že si na všech službách uživatel vystačí s jedním uživatelským jménem a heslem a při registraci na novou službu se mu automaticky předvyplní jeho údaje z vybraného profilu. (zdroj: Otevřená registrace)