E-shop pro nenáročné provozovatele

Mnoho začínajících podnikatelů nebo malých firem se snaží prosadit na internetu a zvýšit objemy svých tržeb při co nejmenších provozních nákladech. Ne každý si může dovolit provozovat originální elektronický obchod na vlastní doméně s množstvím špičkových služeb.

Pro začínající podnikatele nebo nenáročné klienty mohou být vhodné služby typu pronájem e-shopu. V podstatě je to přístup software jako služba. Budoucí provozovatel elektronického obchodu získá, za určitý měsíční poplatek, vytvořený elektronický obchod, jenž bude fungovat na serverech nějaké společnosti, která tuto službu poskytuje.

Na českém trhu působí mnoho firem zabývajících se pronájmem elektronických obchodů. Systémy těchto firem dokážou poskytnout provozovateli velmi dobrý základ pro rozjezd internetového podnikání. Díky konkurenci na trhu se podařilo stlačit měsíční cenu za provoz pronajímaného obchodu na velmi nízké částky – řádově stokoruny.

Jak pronájem e-shopu funguje

Budoucí provozovatel elektronického obchodu navštíví webové stránky společnosti nabízející pronájem elektronického obchodu. Zde se zaregistruje. Po registrace je nový provozovatel přesměrován na stránku s výběrem verze elektronického obchodu. Většinou se volí mezi odlehčenou verzí a verzí s nejvíce funkcemi. Nezbytnou součástí procesu vytváření nového obchodu je výběr šablony. Poskytovatelé pronájmu e-shopů mají vždy připravenou celou řadu šablon. Po výběru šablony je e-shop připraven k provozu. Nový provozovatel získal vlastní elektronický obchod a přístup do jeho administrace.

Dalším nevyhnutelným krokem je naplnění e-shopu produkty, které se budou prodávat a dále pak vložení všech informací o provozovateli. Jakmile je vše patřičně vyplněno, je možné zahájit prodej.

Postupem času provozovatel elektronického obchodu zjistí, že bude potřebovat originální vzhled, další platební moduly, moduly pro propojení s účetním SW atd. Všechny tyto funkce může aktivovat v administraci. Bohužel nevýhodou je, že přidání každé další funkce zvýší hodnotu měsíčního paušálu, který musí provozovatel platit. Některé specifické funkce se nemusí nalézat na seznamech dostupných modulů.  Pak zůstává elektronický obchod v omezené formě.

Výhody

  • rychlé pořízení
  • nízké pořizovací náklady
  • nízké provozní náklady
  • tuctový vzhled šablon
  • limit v počtu prodávaných produktů
  • platba za doplňkové služby
  • obtížná implementace specifických funkcí

Nevýhody

  • tuctový vzhled šablon
  • limit v počtu prodávaných produktů
  • platba za doplňkové služby
  • obtížná implementace specifických funkcí

Příklady poskytovatelů pronájmu e-shopů

Jak již bylo řečeno, na českém trhu existuje velké množství společností poskytujících pronájem elektronických obchodů. Níže jsou uvedeny příklady několika z nich.

Eshop snadně (www.eshop-snadne.cz)

Služba, která umožní vytvořit vlastní elektronický obchod za 5 minut. K e-shopu je nutné zaplatit doménu.
Cena: 100 Kč / měsíc

Eshop-rychle (www.eshop-rychle.cz)

Poskytovatel, který má již 6 000 klientů. K e-shopu není nutné registrovat doménu. Obchod může být přímo jako subdoména u poskytovatele.
Cena: 150 Kč / měsíc

Potřebujete e-shop na míru s originálním designem a doménou? Kontaktujete nás na www.onemark.cz.

Sdílejte článek s přáteli.
Příspěvek z rubriky Webdesign. Přidat do záložek trvalý odkaz. Komentáře a trackbacky jsou nyní uzavřeny.