Bitmapa (rastrová grafika) se skládá z miliónů malých bodů, pixelů. Každý jednotlivý pixel může mít jakoukoli barvu. Na počítačové obrazovce malé body splývají v jednotné části obrazu (barevná oblast, barevný přechod), které uživatel vidí jako souvislé.
Je nezbytné, aby každý bitmapový obrázek měl definován rozměr (výšku a šířku), rozlišení (hustotu barevných pixelů) a barevnou hloubku. Rozlišení se nejčastěji udává v bodech na palec, standard je 72 bodů na palec pro monitory a 300 pro tiskárny.
Vzhledem k velkému množství bodů, které tvoří bitmapový obrázek je bitmapová grafika náročná na paměťovou kapacitu harddisku. Pro snížení velikosti bitmapových souborů byly vyvinuty komprimované formáty JPG, GIF a PNG, které dovolují sloučit oblasti se stejnými barevnými vlastnostmi a ušetřit tak paměťovou kapacitu.
Nevýhodou bitmap je jejich obtížné zvětšení. Bitmapu zvětšit můžete. Bohužel při tomto procesu dochází ke ztrátě informací o obrázku. Výsledkem zvětšení bývá čtverečkovaný obrázek – viz obrázek níže.
Bitmapová grafika je vhodná především pro detailní design a pro fotografie.